. PerbincanganBersama YDP MPPUSM

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Saturday, May 30, 2009

PerbincanganBersama YDP MPPUSM

Bismillah....semalam saya sempat berbual-bual melalui ym bersama dengan bekas presiden Badan Wakil Pelajar MRSM Muar @ senior saya..saudara Mohammad Shafiq bin Abdul Aziz. Cukup segak beliau di dalam blognya. Memang gaya seorang YB. Alhamdulillah..bakat kepimpinannya diserlahkan lagi di medan kampus dengan terpilih menjadi YDP MPP. Banyak perkara yang dibincangkan...antaranya isu PPSMI,GMMA, gerakan dan jemaah serta isu Chin Peng. Kupasannya cukup memuaskan hati saya. Memang layak di gelar pemimpin. Saya sendiri sempat berseloroh dengannya
" sah jadi PM nanti...hehehe"
Tanggungjawabnya sendiri cukup besar. Isu Desasiswa( kolej kediaman) menjadi salah satu misinya seperti yang tertera di blognya. Selasa ini beliau dijadualkan untuk berjumpa dengan TPM Malaysia. Cukup membanggakan. Saya tidak kisah beliau berlatarbelakangkan apa, cumanya beliau masih lagi menjadikan islam itu sentiasa di hatinya.Hujahnya berlandaskan hukum-hukum agama lagi. Mungkin..inilah golongan ProTaz ( profesional ustaz) memang ada di dalamnya. Semoga beliau mampu membawa agenda mahasiswa agar selaras dengan nilai-nilai islam. Sukar, tetapi jika digabungkan dengan team-team yang mahukannya, insyaAllah mampu dilaksanakan.


Kami juga turut berbincang untuk mengadakan lawatan rasmi ke MRSM Muar.hehhee..untuk terus memupuk dan menyemai benih-benih semangat perjuangan agar terus subur selaras dengan pertubuhan dan gerakan Islam. Islam itu semakin jauh..cukup merisaukan saya..

0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design