. indahnya Islam...

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Thursday, May 21, 2009

indahnya Islam...

Maaf Saya Tidak Suka Buku Ustaz!

kalau la kita buat buku..pikir bagai nak rak...nak naik sakit kepale...tetibe dapat tau ada orang koyakkan buku kita..kata buku kita x menarik..bosan...apa kita rasa ?mari kita lihat..luahan hati seorang insan...dan bagaimana seorang lagi menjawabnya...



Salam..

Maaf saya tidak pasti di mana saya nak buat komen tentang buku terbitan ustaz… saya ingin memohon maaf kerana saya tak tahu bagaimana caranya untuk saya minat membaca buku ustaz… saya sudah baca Aku Terima Nikahnya dan Bercinta Sampai ke Syurga… tetapi saya tidak tahulah kenapa saya tidak suka dengan cara dan gaya penulisan ustaz. Saya bukanlah orang yang bijaksana… cuma insan biasa yang lemah dan banyak kekurangan… Saya tidak berniat utk merendah-rendahkan kebolehan dan kemampuan ustaz. Tetapi sebagai pembaca saya rasa ada hak untuk bersuara…

Wassalam…

Berikut pula adalah komen saya kepada beliau:

Waalaikum al-Salaam wa Rahmatullah wa Barakatuh,

Terima kasih di atas komen anda (saya gunakan perkataan ‘anda’ untuk meneutralkan konotasi jantina).

Sebenarnya, anda tidak perlu mencari jalan untuk berminat membaca buku saya. Jika anda tidak berminat dengannya, ia sangat normal dan tidak ada apa yang tidak kena. Tinggalkanlah buku saya, tetapi jangan tinggalkan sikap membaca. Tinggalkan buku saya, dan carilah buku yang anda suka. Tidak ada sesiapa pun yang mewajibkan sesiapa untuk suka kepada buku saya.

Biar pun anda tidak suka dengan buku saya, tetapi saya yakin kita sama-sama suka dengan buku Tuhan. Maka jadikanlah al-Quran sebagai bacaan utama kita.

Salam hormat.


petikan ini dipetik dari website saifulislam.com Mudah sekali pemikiran jika benar-benar berlandaskan iman dan akidah..Alangkah beruntungnya saya jika saya juga mempunyai sikap sedemikian...kata kata yang sungguh tidak menyakitkan hati malah ianya menenangkan jiwa...

1 comments:

DinZ said...

yup..mantap2..hehe

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design