. Islam itu Mudah...

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Saturday, May 23, 2009

Islam itu Mudah...

Sudah lama saya perhatikan rakan-rakan saya mengenai perkara ini. Bukannya apa, cuma mahu sekadar kepastian kerana hidup kita ada kaitan dengan agama. Islam itu memandu kita ke arah yang benar...

Salaam..

hmm..persoalan yg menarik...

tp, sebelum tu:"la tas'al anil ashyaa, in sa'altum, tasu'kum"...(betulkan if salah).. maksudnya: jangan kamu tanya tentang apa2 perkara, jika kamu tny, ia akan menyusahkan kamu..

ustaz sy slalu tegur dlm lecture, mana2 plajar wanita yg belum mula amal pakai armsock, pakai la... aurat kamu tu terdedah bila kamu angkat tgn...

so,kat sini, berdasarkan pemahaman sy, pakai arm sock tu menutup aurat..

kalo dikatakan ia mengikut bentuk tubuh, coz ketat, itu bkn masalah utama jika arm sock tu dipakai di bahagian dalam baju kurung or jubah, dn bukannya dgn baju T...

kalo nk amik kira ketat, camner plak dengan sarung kaki or stokin?

kaki kita aurat jugak kan,,...stokin/sarung kaki kita pakai ketat gak kan? ikut bentuk kaki kan? kalo kita pakai, x tutup aurat la eh kalo nak dikira ketat nih...
camner tu? ada ke sarung kaki yg longgar...

hmm..Islam itu mudah...tp x boleh dipermudahkan..
namun, Islam itu juga x perlu disusahkan...
wallahualam
jawapan ini saya jumpa di dalam thread di iluvislam.com...ada lagi banyak pendapat lain.. klik di sini...


kalau musykil sangat..tanyalah ustaz...hihihihi

0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design