. Side Visit ke Kelantan

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Monday, April 13, 2009

Side Visit ke Kelantan

hehehe...marilah kita mulakan dengan lafaz bismillah dan alhamdulillah..

tepat jam 1.30 pagi tadi, segerombolan pasukan Side Visit program Kesuma telah selamat tiba kembali ke KSS. Misi untuk melihat potensi dalam membangunkan masyarakat di sekitar parlimen Jeli.

2 mic - untuk kahwin kot...





Kami tiba di Masjid Jeli kira-kira jam 3.30 pagi. bermalam sementara di sana sebelum menunaikan solat subuh berjemaah sebelum meneruskan perjalanan menuju SMK Ayer Lanas.
Sebelum tu , berhenti makan dulu di sebuah gerai di hadapan SK Gemang.Pengetua KSS turun padang - semua ingat Pemuda UMNO...

kemudian, sedikit perbincangan diadakan bersama pengetua,ketua warden dan guru kaunseling di SMK Ayer Lanas. Perbincangan seterusnya di Pusat Khidmat Wakil Rakyat Parlimen Jeli. YB Tok Pa tiada, begitu juga dengan YB Abdul Aziz Derashid. Cuma, p.a Yb sahaja yang ada. Ternyata, kawasan di Jeli ini sudah pun ada beberapa perkara yang ingin kami laksanakan di sana.Cumanya, mungkin disebabkan sudah menjadi kebiasaan program khidmat masyarakat dilakukan di sana, usaha kami ke sana dianggap sekadar untuk melakukan khidmat masyarakat yang sama.
Sebab da sakit perut, mainla dengan kucing

Setelah selesai semua urusan, pastinya masa yang ditunggu-tunggu. Melihat keindahan dan bagaimana sebuah kerajaan negeri yang berlainan dengan negeri lain. Dasar yang berbeza dan corak pemerintahan yang berbeza. Semoga beberapa perkara yang telah saya bincangkan bersama Ketua-Ketua Blok, saudari SoLeHah, dan beberapa orang JKM itu akan mampu dilaksanakan di kolej kediaman kita. Misi - KSS KKI ( Kediaman Siswa Semarak Kolej Kediaman Islam) ; mengambil contoh dari MPKB BRI.
Selepas perbincangan dengan P.A YB Aziz

hari Ahad- hari bekerja bagi Kelantan. Kesemua anggota side visit dikehendaki mencari 5 alamat untuk penajaan program tersebut. Agak sukar juga kerana layanan yang diberikan oleh sesetengah pihak yang agak memandang rendah usaha ini.
satu keadaan yang jarang kita lihat di tempat lain. 2 saf semua penuh dengan tahfiz

Namun, itu bukanlah permasalahannya yang sebenar. Semoga program ini nanti akan berjaya InsyaAllah...

5 comments:

|| iekabean || said...

serius, b4 this aku mmg ingat ko takut kucing...
huhuhuuhh

::Aliffadhol:: said...

ko silap owg la..hhaha

ninie. said...

pencinta kucing betol...~

|| iekabean || said...

xpe2 aku ngaku silap... hahhahahah

- said...

mana nafis... x nampak pown...hehe :D

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design