. keMAS

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Thursday, April 9, 2009

keMAS





smlam, 2 bas dari kos aeronautical engineering telah pergi ke MAS...bukan KEMAS tadika tu..
ke MAS..
kami tiba dalam pukul 9.45 pagi..
mendengar taklimat...keseluruhannya,ia menunjukkan kepada kami bahawa bidang aeronautik ni byk bidang pekerjaannya. Tukang jahit pun ada...
dan yang paling seronok, mereka-mereka yang bekerja di sana boleh dikategorikan sebagai golongan yang mempunyai pegangan yang teguh dengan ISLAM...sebab apa saya berkata demikian ? hehehe...
ade la...

ni ialah bot yang akan digunakan kalau plane crash. Tempoh masa untuk bagi bende ni kembang hanya 5 SAAT. Subhanallah. cukup cepat masanya. 1 bot ni boleh masuk dalam 70-75 orang.


ok.. ni pemandangan dari dalam pesawat B777. Sempat la jugak curik-curik ambil gambar...


knape yang laen pandang kamera laen ? sebab tu kamera diorang....






tak banyak gambar yang boleh ambik kat dalam MAS ni. Sebab memang peraturan die memang gitu. Takut nanti ada pencerobohan data. Lebih kurang macam mana orang-orang yang buat Taj Mahal tu la...


apa-apa pun..kerja dalam bidang ni memang menarik.....insyaAllah kalau ada rezeki, ada la peluang kerja kat sana...

2 comments:

ninie. said...

i/Allah..
gdluck :)

|| iekabean || said...

Apasal gambar ko skit sgt??

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design