. PM BAru..Kabinet Baru...Harapan Baru...

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Friday, April 10, 2009

PM BAru..Kabinet Baru...Harapan Baru...


alhamdulillah...semalam telah pun diumumkan senarai kabinet baru... beberapa menteri diturunkan pangkat..beberapa menteri telah dinaikkan pangkat...walaupun ada beberapa aspek yang masih lagi keraguan, semoga pimpinan baru ini benar-benar membawa imej 'Mr Clean' seperti mana Pak LaH DLu...

Nampaknya...aura Tun M masih ada...buktinya,..Mukhriz ada dalam kabinet...tapi KJ xda...hmm..biarlah,...kita di bawah ini mahukan keadilan yang sama rata,..rakyat miskin tidak diketepikan,...isu-isu ketidak adilan tiada lagi..Polis harus lebih profesional...agama itu dijulang di tempat yang sepatutnya..nilai-nilai Islam itu diterap kembali dalam diri penjawat awam, media, artis, menteri-menteri dan orang ramai..

Semoga Malaysia betul-betul mengalami reformasi....

0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design