. Memilih kamu...

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Monday, March 22, 2010

Memilih kamu...

Membaca karya kamu,membuatkan saya rasa bersalah.
Hingga menyebabkan kamu tidak mengikuti jalan yang dimulai dari dulu.
Saya juga begitu.
Bermula dengan lain, tetapi yang lain itu telah menghantarku ke medan ini.
Dan aku mula faham , jika bukan aku, siapa lagi
Bukan mahu membangga diri atau merasa riak ( nauzubillah )
tetapi perkara ini merupakan satu fardhu kifayah
Aku tak mahu melihat kehancuran
Sebab itu kau menjadi pilihan
Walaupun ramai yang mencemuh, tapi aku tetap pertahankan
Kerna aku yakin , dan keyakinanku berlandaskan keimanan.
Matlamat itu, aku cuba perluaskan dan tarik matlamat mu itu kedalam dunia ini
kerna di dunia lamamu, cabarannya lain. Tetapi di dunia ini, lain.
Jika ada masalah, sudah aku cakap beberapa kali.Duduk dan ingat Allah
Allah itu Maha Penyelesai. Allah Maha Pemurah
Aku tak mampu untuk singgah di disitu
kerna ia akan membuatkan perasaan negatif disitu bertambah.


Cahaya itu ada. Berfikiran positif itu perlu ada.
Sudah kukatakan kerap kalilah untuk berjumpa dengan dia.
pandangannya dan pandangannya berbeza tetapi itulah salah satu cara
untuk kita belajar meluaskan lagi skop pemikiran ini
Aku tidak mahu menjadi de factor leader seperti Anwar Ibrahim
Aku hanya mahu melihat kejayaan..kejayaan hasil buah fikiran kamu
Berani berkata-kata di hadapan mereka sudahpun cukup
Aku tak mahu melihat Kau lebih banyak diam dari yang lain
Kau itu front-liner.
Moga Allah terus membantumu...amin..








0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design