. I'm Back !!!

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Monday, March 15, 2010

I'm Back !!!

saya merasakan.....

yang ....

saya perlu menulis semula...

sekurang-kurangnya...

kalau ada salah dalam penulisan....

saya memohon maaf..

tapi..


kalau ada kebenarannya..

silalah mengambil iktibar...

kerana setiap coretan ini bukan untuk saya..

tetapi untuk kamu sekalian....




Bismillah...maka entry kali ini..pastinya akan menyentuh tentang beberapa perkara sepanjang saya tidak berblogger.

Kecewa. Sedih



kenapa saya perlu mempunyai rasa seperti itu ? sebab melihat gelagat dan sketsa oleh sesetengah pihak. Daripada seorang yang mempunyai seri di sebalik kehidupannya, kini sudah semakin jauh dari kebenaran. Saya cukup risau, kerana pengaruh dari kelakuannya itu membuatkan sesetengah orang mula terjerat dengan virus ini. Virus yang cukup saya risau, kerana ianya sebenarnya virus yang boleh menjatuh dan memecahbelahkan sesuatu kumpulan. Inilah perkara yang dikatakan sebagai " Jangan Sebab Kita Islam Difitnah !!".

Jangan Sebab Kita Islam difitnah. Jangan Sebab Kita Islam difitnah. Saya berharap agar mereka mengkaji balik tindak tanduk mereka itu, yang sememangnya boleh menggalakkan dan menyebarkan lagi virus-virus tersebut.


KRoNisMe Berlaku


Kita terus melihat, usaha untuk menyatupadukan itu tiada. Malah, kroni-kroni yang mendapat hasilnya. Kalau 1 2 itu mungkin boleh, tapi jika sampai 4 5 orang, itu memang jelas. Anda akan bekerja dengan mereka yang bukan kroni itu, tetapi anda tetap memilih untuk membawa kroni itu. Jelas, resolusi dalam perkhemahan selama setengah hari itu tiada apa-apa makna.


kesimpulannya, saya memohon supaya anda semua diberi hidayah dan bermuhasabah semula tentang tindakan tersebut. Alhamdulillah, setiap kali virus itu datang, saya dapat menepisnya . Memang sukar, tetapi kalau kita nak, semua benda boleh jadi. Allah dengar suara hati kita, kalau suara hati kita nak, maka itulah yang kita dapat.








4 comments:

::NABILA RAIHAN :: said...

mksudnya? terang sikit

::Aliffadhol:: said...

bahagian mane yang tak paham?

::NABILA RAIHAN :: said...

Daripada seorang yang mempunyai seri di sebalik kehidupannya, kini sudah semakin jauh dari kebenaran. Saya cukup risau, kerana pengaruh dari kelakuannya itu membuatkan sesetengah orang mula terjerat dengan virus ini. Virus yang cukup saya risau, kerana ianya sebenarnya virus yang boleh menjatuh dan memecahbelahkan sesuatu kumpulan. Inilah perkara yang dikatakan sebagai " Jangan Sebab Kita Islam Difitnah !!".

Jangan Sebab Kita Islam difitnah. Jangan Sebab Kita Islam difitnah. Saya berharap agar mereka mengkaji balik tindak tanduk mereka itu, yang sememangnya boleh menggalakkan dan menyebarkan lagi virus-virus tersebut.

hmm..sbnarnya pasal ape? virus? "Daripada seorang yang mempunyai seri di sebalik kehidupannya, kini sudah semakin jauh dari kebenaran.' ...?

::Aliffadhol:: said...

hhaha.virus ..ala..mcm virus kat fb tuh...tulis ni lepas bace Jangan Sebab Kita Islam difitnah kat iluvislam..n tgk keadaan sekeliling...tgk kwn2 lame...itu je..

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design