. Langkah tercipta ::

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Wednesday, March 17, 2010

Langkah tercipta ::

Hidayah itu milik Allah...Hidayah itu milik Allah...terngiang-ngiang di hati sanubari ini.kaki ini terus mundar mandir...
ke sana kemari mencari sinar.
sinar kedamaian untuk meneruskan perjuangan.
esok ada test
esok ada test
jalan ini sudah terbelah dua
kiri atau kanan
depan atau belakang
" kau nak kemana ?"
" aku nak bertemu jalan kedamaian."
"Kau Mahu kembali ke zaman dahulu ?"
"Aku tau aku tak boleh kembali..tapi aku mahu suasana itu..."
" Kau dah dekat...Kau dah lalu..tapi kau singgah hanya sebentar.."
" erm..kenapakah ?"

" saat itu kau sering mengejar benda lain...saat itu kau merapu tak tentu hala.."
" owh..cukup..aku dah faham..aku dah mengarut dengan banyak semenjak dua menjak ni..."
" aku..aku...aku.."
" biasalah..kau pening agaknya...lagu itu..bukan lagu kegemaranmu dan kegemaran Dia
Lagu kegemaran dia adalah di saat kau mengalunkan pujian ke atasNya"


Ahh..aku di mana..aku di mana....

Masa sudah semakin suntuk...

Aku perlu kembali ke daerah itu...

Afdhal..Kau telah mulakan dengan baik.

Maka, akhiri juga dengan baik


yup..aku datang sini dengan keadaan lain..

dan aku harus tinggalkan tempat ni dalam keadaan yang baik


Tetapi............


Hari itu sudah semakin senja..

jalan semakin gelap...

hati ini belum cukup terang untuk tiba ke perhentian seterusnya..


aku akan terperangkap...








0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design