. Post Morterm - Menarik...

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Tuesday, July 7, 2009

Post Morterm - Menarik...



alhamdulillah...selesai segalanya...semuanya bagi saya memainkan peranan yang baik di dalam post mortem arini. Dari isu politik,sehinggalah ke isu plaster.Cukup menarik sebenarnya bagi saya.

Untuk post mortem ini,selaku pakar bab hentam menghentam ini...(sekarang da x..)saya mengambil dasar lebih kepada berkecuali...kat sini..kesian juga kepada yang menjadi fesi di sekolah...sedih..kurang kasih sayang...saya sendiri akui...tetapi..sekurang-kurangnya apabila kita di sekolah..rasa segan dan tanggungjawab itu telah bertukar sekadar menjaga hubungan dengan adik-adik fesi.

Bukan mudah sebenarnya untuk menjadi anak angkat. Sekiranya anda rajin menghubungi mak ayah kandung anda,maka permasalahan ini pastinya tidak akan timbul. Namun, bagi mereka yang jarang call mak ayah, di tambah hanya menge'call' pada waktu-waktu kecemasan..ini merupakan tugas yang mencabar...saya sendiri tidak pernah meng call mak angkat saya di sg lembing. Perasaan segan itu masih ada.Maka, oleh yang demikian,janganlah terlalu bersedih kerana tidak mendapat keluarga angkat.

Ada hikmah di sebalik semua itu.... Kadangkala kita memang menginginkan sesuatu...tetapi tidak peroleh..Buat Yan,Yani,Jannah,Pika,nini...jangan sedih.,,anda patut gembira kerana anda semua mempunyai 10-11 keluarga angkat.Ianya terletak kepada bagaimana anda menarik minat dan mengekalkan hubungan anda bersama adik-adik fesi yang lain...

saya tidak berniat untuk berceloteh panjang...
tetapi...marilah sama-sama kita fikirkan moto hidup Ustaz Hasrizal Abdul Jamil, moderator Saifulislam.com..


erti hidup pada memberi........

2 comments:

cik yan said...

hmmm da x sdeh da laa..xksh la ade mak angkat ke x..adk2 kat skolah tu pon sudah mmpu mrubah pemikiran cik yan...huhu

Anonymous said...

mana2 je.. ok!!! janji free..!! tak g2. dr macheda apl

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design