. Maybe ada sebab dia jauhkan diri dari kite.....

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Monday, July 27, 2009

Maybe ada sebab dia jauhkan diri dari kite.....

y not kte yg g tny?
kalo leh..yg dh kenal tu...jgn la ignore mcmtu..
psahabatn senang pupuk....
kalo die yg mule kan dlu...kte mgalah..try cri jalan pyelesaian cne..
setel bek2 la.
kbykkn org..ikot kpalemasing2..masing2 nk tunjuk ego.

kkdg org mgalah tu aa tnda berani..


tp...kalo x pk gk..xleh

mungkin...itu TERPENTING lam idup kite..
yg tidak itulah kkdg terbaik wat kite..
tu la..mende yg kecik jgn tlepas pandang...kecik bole jdi terbesar..



satu diskusi yang bermula agak lewat malam.Setelah keletihan bersukan sepanjang hari,tettidor awal.Seronok,perbincangan yang menarik.Menyentuh beberapa isu yang sering kita terlepas pandang.

Mem ' busy ' kan diri dengan perkara lain,dengan assignment,dengan tugas dan tanggungjawab,adalah jalan yang baik, namun kadang kala fikiran itu akan melayang memikirkan 2 perkara ini..( 2 ??)


Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat
Kita tertanya-tanya kemana hilangnya matahari..
Rupa-rupanya Allah memberi kita pelangi..


1 comments:

ninie. said...

:)
nice.
ape yg terjadi tu pasti ade hikmahnya.
Allah dh tentukan ape yg terbaik utk umatNya.."kkdg yang kita suka itu bukan yg terbaik wat kite, manakala yang kite TIDAK suka itulah yang terbaik utk kte.."
wallahualam..
renung2kan..dan slamat beramal..
hehehhe..

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design