. Biarkan dia...

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Wednesday, July 22, 2009

Biarkan dia...

Sesekali teringat kisah silam...menarik...bukan mudah untuk sampai ke tahap itu..namun,tak semua yang kita jangka akan kekal untuk selamanya melainkan Allah semata. Saat gembira itu pastinya cukup manis dalam hidup,apatah lagi di usia semuda ini 'kejayaan' yang diluar dari jangkaan berjaya diperoleh.

Namun, kejayaan itu bagaikan mula hilang sedikit demi sedikit. Pelik,apakah salahku ? erm..atau..ada gangguan lain yang menyebabkan kejadian itu berlaku..begitu banyak sekali soalan dan sangkaan yang cukup membuatkan hati gundah dan risau tak keruan. Tidak perlu perlakukan sehingga begitu rupa. Sikap yang aneh itu pastinya membuatkan mulut terdiam seribu bahasa.. Moga Kasih Allah sentiasa bersamanya....

Akademik tetap tujuan utama,
mengharungi hidup di tengah kota,
walaupun sakit kepala ku rasa,
namun di hati lebih terluka...

Biarkan dia..mungkin Allah simpan untuk insan yang lebih baik dan sesuai..Allah kan Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hambaNya...

Hari berganti hari,
kadang-kadang sedih kerana satu persahabatan itu secara tiba-tiba terhenti tanpa bicara. Kawan@ teman yang selalu menjadi alternatif lain untuk mendapatkan beberapa rangsangan dan motivasi untuk belajar kini tiada lagi.

Pergi tanpa bicara itu membuatkan masing-masing beraksi seperti langsung tidak kenal antara satu sama lain." Biarkan dia..mungkin dia lebih gembira sebegitu..lebih tenang...Semoga Kasih dan Rahmat Allah bersamamu wahai sahabat..."



2 comments:

::Nurul:: said...

walaupun sakit "kelapa" ku rasa..

Rabiatul Adawiah Sulaiman said...

em.. semoga kita memilih jalan yang terbaik utk hidup kita, dunia dan akhirat.

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design