. Letih..semua ada...

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Friday, June 26, 2009

Letih..semua ada...

Minggu yang agak busy. program KESUMA, masalah blok C, MHS lagi..tersepit di celah-celah tiga perkara. Alhamdulillah,setakat ini masih lagi terkawal. Kadang kala emosi di luar kawalan. Kepada yang rasa-rasa pernah dimarahi saya, saya mohon maaf. Kadang kala saya mahukan anda yang membuat keputusan. Anda semua ialah tulang belakang kepada program tersebut. Saya hanyalah membantu, tetapi keputusan masih lagi di tangan anda-anda sekalian.

Mengenai blok C, alhamdulillah...insyaAllah pihak pengarah kampus akan melihat semula kes ini. Semalam, Encik Najib telah menebual saya mengenai penutupan blok c tersebut. Alhamdulillah, saya sudah jelaskan justifikasinya agar blok ini dikekalkan. Walaupun saya akui saya melakukan kesilapan dengan tidak membuat melalui dan salinan kepada pengetua, namun segala perbincangan di dalam surat tersebut telah dibincangkan antara kami. Semoga Allah merahmati dan melembutkan hati pengarah kampus.

Program MHS,KESUMA...risau...namun,insyaAllah...segalanya berjalan dengan lancar. Saya percaya kepada kebolehan dan kesungguhan yang ditunjukkan oleh mereka. Mereka sudah boleh mula berdikari. Sudah masak dengan program. Saya tidak mahu membanding bedakan antara mereka dan zaman saya.kerana kedua-duanya berbeza. Sering kali hati kecil ini menangis sendirian, risaukan program ini ditangguhkan. Ketika saya melihat mereka sedang bekerja, memasak...hati ini sedih dan risau jika mereka berputus asa. saya bimbang, jika mereka berputus asa. Saya cukup bimbang, mereka tidak lagi bersemangat seperti itu. Saya bimbang jika mereka tidak merasakan kemanisan di dalam mengendalikan program seperti ini.

Namun, Alhamdulillah, di saat kerisauan melanda, Allah kirimkan khabar gembira kepada saya. Syukur tersangat-sangat.

semoga mereka terus tabah menjalankan gerak kerja walaupun tanpa saya.semoga mereka mengharungi 2 hari yang menggamit memori indah di sana. InsyaAllah, saya akan tiba di sana pada hari jumaat.

2 comments:

ninie. said...

caiyok2 press!!ini adalah satu tanggungjawab :)
i.Allah...sume akn bjalan dgn lancar:)

ketemu kesuma jeli kelantan...jumaat eyh..
bereh2 boh..

::Nurul:: said...

marah utk kebaikan..
xde mslah..
barula blajar ssuatu dr ctu..
kalo x..xkan sdar smpai ble2..
n xkan blajar ape2 pun..
btul tndakan tu..

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design