. KESUMA - mintalah pada Allah...nescaya Allah Maha Mendengar...

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Saturday, June 20, 2009

KESUMA - mintalah pada Allah...nescaya Allah Maha Mendengar...

itu sahaja ungkapan yang paling sesuai untuk ditakrifkan tentang perjuangan ini. Di kala kita susah,diuji..kadang kala kita sendiri lemah dengan ujian itu. Walaupun berkali-kali berpesan pada hati..." Setiap ujian ada hikmah..." namun, siapalah kita jika hendak dibandingkan dengan sahabat-sahabat lain.

Al iman yazid wa yankush ( iman itu adakalanya naik dan adakalanya turun). Kadangkala kita lupa, yang kita sering melupakan Dia...tetapi Dia tidak pernah untuk melupakan kita. Ingatlah, hati kita ini masih mudah untuk ditembusi oleh panahan syaitan dan iblis yang sentiasa menghasut untuk melakukan perkara yang bertentangan dengan syariat Allah.

lagu ini cukup mendalam maksudnya..hayatilah... =)

klik pada perkataan di bawah...
Hijjaz - Indah Hidup Bersama Ilahi.mp3
Alangkah indah hidup ini
Hidup bersama Ilahi
Kehendak Allah difahami
Pandai menerima darinya

Bijak mengunakan nikmatNya
Ia dianggap ibadah
Semua diberi pahala
Tarbiah Allah berhikmah

Sabar dengan ujian
Tanpa hisab akan diganjari
Nikmat yang diberi
Memudahkan untuk berbakti

Merasai pemberianNya
Itulah tanda bersyukur
Akan ditambah lagi
Nikmat yang diberi

Tersiksa bermujahadah
Kerana ingin menempuh jalan
Untuk menuju Allah
Tarbiahnya Allah tunjukkan

C/o
Tawakal kepada Ilahi
Terutama mengenai rezeki
Tanpa ragu-ragu walaupun sedikit
Ada jaminan pembelaan dari-Nya
Bila taqwa pakaian kita
Urusan kita dimudahkan
Kerana kita sudah menjadi ahlillah
Begitu indah hidup bersama Tuhan

Korban harta kerana Allah
Agar berdaulat kalimatullah
Setiap satu kebajikan
Semuanya digandakan


0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design