. raya..raya..raya....

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Tuesday, September 22, 2009

raya..raya..raya....

orang beraya..semue beraye..hahah..2 3 ari sebelum raye.,baru ada feel nak raya..tu pun..bile tengok ada beberapa insan terpilih memberi kad-kad ucapan raya..hahaha..alhamdulillah...malam raya..menghabiskan masa menonton qalesya...banyak mesej-mesej yang ada dalam drama tu...pukul 3 pagi...hujan baru mau stat..tapi..xla lebat...motor nafis pulak xle start..jiran rumah sebelah da intai2...ye la..pakai baju gelap...(jacket...and sluar itam)..mesti la die syak...last2..alhamdulillah..motor leh stat..so...boleh la g ke jalan tar...hehehe
sempat la jugak belek2 kain...songkok dan banyak lagi...1 jam la ronda2 kat sana..beli songkok...yang len...umi suda belikan...


taun ni raya sederhana jer..and paling menarik...makan tengahari raya pertama ialah maggi kari meletop..hahah..sungguh x disangke2...petang i2...gi umah mak long nab di beranang...nampak ketupat..pergh..terus serbu...

hari kedua raya ialah hari yang paling dasyhat.Alhamdulillah, murah rezeki. 5 kali makan nasik...1st..kol 8.30 pagi...next...10.30 pagi...next...1.30 tghari...next...5 petang..n then 9 malam...smue nye kat tempat laen2...

lagi? hari ini..(raya ke3)...esaimen hampir siap...tadi pi jolok buah...mangga epal..wah~~cicah sama asam...amat sedap...

apa-apapun..kite patot besyukur..sebab masih lagi dikurniakan rezeki...kadangkala kita sendiri tak sedar kita ni slalu tak bersyukur..tapi..bile still ada ase sebegini..kita patot besyukur..ya..


taim raye ni...dengar la plak cite sal RM 250..knape???hahaha..lupakan saja..anda sndri bleh mengkaji semuenye...kepada semue yang memberi kad raye..terime kaseh...

sori yani...x dapat singgah ke paroi...saya terlelap di dalam perjalanan ke Gemas..hehehe


ok..slamat hari raya..keje tetap keje...ye...

0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design