. ~~entah..~~

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Wednesday, September 2, 2009

~~entah..~~



takde program..dah 2 bulan...g jumpe smue..cakap sume...
ada jawatan dalam persatuan lain...g jmpe sume..cakap lagi ..ingatkan tentang mana yang utama..
ada yang abaikan akademik..g jumpe sume..cakap...imbangkan..pentingkan akademik..n jadikan amal dalam organisasi tu satu ibadah untuk menolong orang..insyaAllah akan dibalas..
diabaikan...g carik sape yang dok arrange...ckap ngan orang tu ..ok boleh..tapi xnak g..
jadi profesional..tapi tanggungjawab yang utama terabai..
ok..nanti bincang...sampai kesudah tak bincang2...

bila tanya ..dowg ni cmne.."ntah.."...
bila tanya ...da buat ? .." da buat da.."
Bila cakap...x leh cmni..." belum ready lagi..xnk la ubah sebab ikot2..."
bila cakap.... sengal... " ak je la sengal,orang len sume leh lak puji2..."
bila bagi pluang cakap... xnk..
xbg..bising2..

orang len dok tnye..."die tu mane..xnmpk muke pn.."..aku nak jawab ape ?
orang tnye..." kalo ngan yang laen ok..." aku nak jawab ape ?
orang ckap.." slow la korang buat keje.." aku nak jawab ape ?
orang dok caci smue...mane pergi ? asal diam ?

cite biaq suma commit.. tapi depa x...aku nak cakap ape kat yang laen ?

bila suma suka pn masalah...bila suma x suka pon masalah...

ad yang xkene..habaq mai la...dok simpan2..mane tau..





0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design