. Kembali Update

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Friday, September 25, 2009

Kembali Update

Sudah lama rasanya saya tidak update blog ini..


di sini...saya menggesa kepada mana-mana pihak yang terlibat dengan soal kepimpinan yang melibatkan memilih calon ataupun gagasan kumpulan-kumpulan kecil...agar mengembalikan kesucian politik dan pemerintahan itu. Kita tidak lagi mahu mempunyai pemimpin yang ..

1.hanya pandai berkata dari perbuatan. Action is speak louder than words.
2.Melakukan sesuatu kesalahan dengan alasan " geng diorang bleh buat, malah lagi teruk dari yang ni..". Kita tidak mahu memilih dan mempunyai kepimpinan yang dipilih atas dasar untuk sekadar 'mengurangkan darurat'.Disebabkan atas dasar itulah,pemimpin yang dipilih mula membangga diri dengan jumlah sokongan yang diperoleh.
3.Tidak ada pendirian dan hanya mengikut kata-kata dari mereka yang pernah berpengalaman. Zaman mereka adalah zaman mereka, tetapi zaman kita bermaksud kita yang mencorakkannya. Pandangan itu boleh diambil,cuba diasimilasikan dengan keadaan pada zaman kita.Bagi yang sudah melepaskannya, sudahlah.Jangan sesekali memaksa pimpinan yang baru itu mengikut kehendak hatinya.
4.Mengeksploitasikan sesuatu kejadian.Bak kata pepatah,meneguk di air keruh.
5. Cintakan kedamaian dan ketenangan. Perbezaan ideologi itu cukuplah sekadar di sesetengah tempat.Di tempat lain,satukanlah semuanya.


cukuplah sekadar ini....hehhehe





1 comments:

UMMU HAFSIN said...

salam. bleh jelaskan lebih skit??

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design