. Edaran Segera Kepada Semua Ahli JKM KSS 09/10

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Thursday, February 18, 2010

Edaran Segera Kepada Semua Ahli JKM KSS 09/10

Setelah mendapatkan maklumbalas dari pelbagai pihak, maka di sini saya dengan rasa rendah hati dan penuh kekesalan ingin memohon maaf atas segala kesalahan yang telahpun saya lakukan samada secara sedar mahupun tidak sedar. Sesungguhnya ujian kali ini amat besar , pada Allah sahajalah tempat saya mengadu. Semoga pihak-pihak yang sedang bertelagah, saya mohon untuk kembali melupakan sengketa lama. Walaupun sukar, tetapi saya mohon dengan rasa rendah hati. Saya telahpun menyebabkan satu ikatan itu terputus.

Kepada barisan MT JKM KSS 09/10. saya dengan rasa penuh rasa bersalah ingin memohon 10 jari memohon maaf atas segala 'hasil' yang telah saya tinggalkan. Sebagai bekas orang nombor 1 dalam organisasi JKM, saya tidak sepatutnya bermain-main dengan isu ini. Saya memohon keampunan dari kalian sekalian.

Sayalah orang yang paling sedih dengan keadaan ini. Mungkin memang patot saya meninggalkan UTM umumnya dan KSS secara khususnya. Saya sudah tidak patut berada di sini untuk menanggung malu dan melihat sisa yang tidak baik yang telah saya tinggalkan untuk kalian semua.

Bantulah adik-adik JKM yang baru ini bertatih dalam menghadapi dunia yang penuh mencabar. Pastinya, cuti pada bulan Mei-Julai ini akan dipenuhi dengan pelbagai aktiviti anjuran kalian. Maka,persiapkanlah barisan JKM ini agar mampu berjuang dalam menghadapi mehnah dan tribulasi yang bakal melanda.

Buat para senior dalam JKM, rapatilah mereka dan dengarilah suara mereka. dan dalam masa yang sama saling bantu membantu untuk mnyelesaikan tugas yang diberikan. Jangan memberikan contoh tauladan yang tidak baik kepada ahli JKM yang baru.

Dan bagi mereka yang baru dalam JKM,ingatlah, segala permasalahan tidak akan selesai dengan hanya mengadu ke seseorang. Perkara itu akan menjadi bara yang panas membara dan hanya menunggu untuk menjadi api semula.

Semoga redha Allah sentiasa bersama kalian.


Yang Benar,


Muhammad Afdhaluddin Bin Mohd Yusof
Mantan Presiden,
JKM Kediaman Siswa Semarak
UTM International Campus,
Kuala Lumpur

0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design