. BerFutsAL dan Kahwin ??

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Saturday, February 20, 2010

BerFutsAL dan Kahwin ??

" Hang pi nek apa nanti ? " mesej diterima sebelum bermain futsal semalam. Selepas selesai menunaikan kewajipan kepadaNya, saya bergerak ke sana. Sudah lama tidak berjumpa dengan mereka. Boy, Zarep, Faidhi dan kawan-kawan Boy yang lain. Aizat kerja, Haziq ?? Entah ke mana... tidak dapat dipastikan.

Selesai bermain futsal, makan makan kat NZ..sembang pasal business...kemudian berdiskusi di depan rumah zarep..




Bersembang tentang masa depan..soal kahwin..soal mencari pasangan hidup...walaupun kadang kala saya berguling-guling di jalan raya untuk menghilangkan ngantuk, namun diskusi kali ini cukup menarik. Tentang bagaimana dugaan-dugaan yang boleh berlaku...baik buruk study oversea dan sebagainya. risau gak.sampai ada yang boleh tergugat iman smpai sanggup nak tangguh tunang...

Faidhi malam tadi menjadi pakar motivasi dan mengulas setiap insiden yang dibincangkan. Menarik....

Kitorang jugak sempat berbincang mengenai trip bercuti..hooray !!! rancang kat taman negara...

Malam tu jugak kitorang bercerita sket pasal Arwah Aizat Azarullah...masing-masing teringat memori lama..seronok..dan sedih...sebab saya dah lame x jumpe arwah..kire-kire 5 bulan..pastu dengar cite dah meninggal...al fatihah untuk arwah aizat..moga arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman...

0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design