. Salam Perjuangan di Tahun Baru..

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Saturday, January 17, 2009

Salam Perjuangan di Tahun Baru..

Alhamdulillah, akhirnya dapatlah juga kiranya saya kembali ke medan penyebaran ideologi dan prinsip yang saya hentikan buat seketika. Pengurusan masa harus lebih teratur. Pengawalan emosi juga harus seimbang. Dan yang paling penting,ilmu kerohanian sama sekali jangan dilupakan.



20 Januari ini,Program Malam Jalinan Mesra 09 akan berlangsung.Saya amat berharap agar program pertama yang dianjurkan pada tahun ini berjalan dengan lancar. Dan segala permasalahan yang timbul sebelum ini saya rasakan sudah pun diselesaikan dengan terpaparnya kenyataan khas dari saya sendiri.


Untuk barisan MPP baru UTMKL,saya amat berharap agar satu perubahan dilakukan. Hilangkan semangat perkauman dan kepartian. Hapuskanlah semangat assabiah yang tinggi. Tiada lagi Pro-M, tiada lagi Revo-M. yang ada hanya Total-M.Dan bersatulah atas nama Islam

Suara mahasiswa itu penting. Mahasiswa pemacu kejayaan negara seperti yang berlaku di luar Malaysia.

Semoga saf kepimpinan yang baru ini mampu untuk melakukan sesuatu..




0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design