. Bangkit Berjihadlah kamu........

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Friday, January 30, 2009

Bangkit Berjihadlah kamu........



Alhamdulillah, saya telahpun mengikuti satu sesi ceramah yang disampaikan oleh Peguam yang menentang Lina Joy, Saudara

Zulkifli Nordin.Banyak isu yang dikupasnya dan ianya lebih tertumpu kepada isu Palestin dan isu akhir zaman.

Isu ini dikupaskan menurut perspektif Israel sendiri, iaitu mengapa mereka menyerang umat Islam tanpa mempedulikan gesaan, kritikan dan sebagainya. Ini adalah kerana bagi mereka ia merupakan tanggungjawab agama. Mereka mengikut segala yang dikatakan di dalam kitab mereka.

Di dalam kitab mereka sendiri sudahpun tertulis akan datangnya seorang nabi penyelamat umat . Bagaimana rupa paras mereka, bagaimana perwatakan mereka dan diceritakan mereka mengenal nabi Muhammad s.a.w yang dikenali sebagai ' masih ' lebih daripada mereka mengenali anak mereka.



Dan mengapakah mereka menyerang umat Islam ??

Menurut kitab mereka, Taurat, Bab Genesis ( ini apa yang dikatakan oleh penceramah), kedatangan nabi akhir zaman ini akan dihalang oleh seorang manusia yang digelarkan sebagai keldai.Dan keldai ini mempunyai pengikut-pengikutnya. Menurut agama mereka, Nabi Muhammad s.a.w lah keldai itu. Kita , umat Islam pula ialah pengikut keldai itu. Dan mereka telahpun diperintahkan untuk menentang pengikut pengikut keldai itu.

Namun, ketika ulama' mereka melihat Nabi Muhammad s.aw, ada yang dapat mengecam dan mengesahkan bahawa Nabi Muhammad ialah nabi tersebut, sebahagian daripada Bani Israel pula mengatakan bahawa Nabi Muhammad s.a.w ialah ahli sihir. Perkara inilah yang amat kita takuti, iaitu bila mana petunjuk itu datang, kita tidak menyedarinya malah lebih teruk lagi jika kita menentangnya.

Mereka membunuh bayi-bayi, wanita-wanita adalah kerana untuk memastikan tiada lagi generasi baru akan dilahirkan. Pembunuhan ala zaman Firaun. Mereka sudah tahu bahawa akan ada bayi yang akan menewaskannya satu hari nanti. Ini bermakna Israel sudah tahu segala-galanya.



Mengapa pula mereka ingin meruntuhkan Masjidil Aqsa ??

Kerana menurut mereka, tapak Masjidil Aqsa itu ialah tapak Haikal Sulaiman @ Temple of Solomon. Ini kerana dalam banyak-banyak Nabi yang memimpin Bani Israel, hanya 2 nabi sahaja yang dapat membentuk kerajaan iaitu Nabi Daud dan Nabi Sulaiman. Dan menurut kepercayaan mereka, Kemunculan Nabi penyelamat umat yang dinanti-nantikan itu akan memerintah dari Temple of Solomon.

Bintang 6 bucu di bendera Israel itu melambangkan perisai perang Nabi Daud. 2 jalur biru itu melambangkan Sungai Nil dan Sungai Furat. Di dalam kitab mereka Allah telah menjanjikan bahawa tanah di antara 2 sungai ini adalah milik Israel.


Dan apakah bagaimana untuk melawannya ??

Tunggulah seruan berjihad kerana ISrael amat takut akan seruan ini.Menurut hadith yang panjang lebar,hadith mutawattir , sahih dan riwayat tirmizi, seruan itu akan muncul setelah 3 gempa yang menenggelamkan bumi, di mana 1 di sebelah timur, diikuti sebelah barat dan yang ketiga ialah di Tanah Arab.

Gempa pertama sudahpun berlaku, iaitu Tsunami di Acheh. Gempa yang kedua juga sudah berlaku di New Orleans. Gempa ketiga ??? Ianya akan berlaku dan akan ada tanda-tandanya. Antara tanda-tandanya ialah akan berlaku pemberontakan menentang kerajaan dan menurut sesetengah ulama' ianya mempunyai kaitan dengan isu Palestin kini. PM Mesir, Housni Mubarak sudahpun mula dikecam oleh rakyatnya kerana tidak membuka pintu sempadan. Raja Arab Saudi juga sudahpun pula dikecam, kemana pergi duit rezeki limpahan yang Allah berikan kepada mereka, mengapa mereka tidak membantu rakyat Palestin ??


Isu Palestin ialah isu sepanjang zaman. Mengapa ianya dikaitkan dengan sekarang ? Ini kerana dulu Israel menyekat kebebasan media. Sekarang, satu dunia sudah tahu apa yang dilakukan Israel malah Ahli Parlimen Yahudi di Britain sendiri mengutuk mereka .


Diceritakan di dalam hadith itu lagi akan berkumpullah beberapa orang muslim di Mekah untuk mencari penyelesaian masalah..dan dari situlah seorang pemuda akan menyatu padukan ummat Islam. Dialah Imam Mahdi.....


Semoga kita bersiap sedia.....untuk berjihad...saya akan sambung lagi mengenai Imam Mahdi ini....

0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design