. Malam Jalinan Mesra 09....Malam Pengenalan JKM

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Friday, January 30, 2009

Malam Jalinan Mesra 09....Malam Pengenalan JKM







Pada 20 Januari yang lalu, telah diadakan program Malam Jalinan Mesra anjuran JKM Kediaman Siswa Semarak. Program yang bertujuan untuk memperkenalkan saf kepimpinan baru JKM KSS bagi sesi sesi 08/09. Pada tahun ini,
satu transformasi barutelah berlaku di mana hanya seramai 24 orang sahaja yang terpilih, dan 4 daripadanya ialah lelaki.

Majlis diserikan lagi dengan kehadiran Tuan Pengetua, Encik Noraimi bin Shafie dan Felo-felo.Malang sekali, Puan Zubaidah btRamli, satu-satunya felo wanita tidak dapat menghadirkan diri kerana kurang sihat. Terdapat juga beberapa ahli Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) yang turut hadir dan wakil-wakil dari persatuan lain.

Program dimulakan dengan ucapan dari Pengarah Program, saudari Nur Farhana bt Mohd Azam. Diikuti dengan ucapan dari Presiden dan seterusnya pengetua. Malah, gimik bagi majlis ini juga agak berbeza. Dengan bertemakan lagu basikal tua, seorang gadis melayu dan seorang anak teruna masuk sambil membawa basikal tua bersama-sama mereka.

Majlis turut diserikan lagi dengan Sambutan Hari Lahir pelajar-pelajar KSS. Berbezanya, sambutan ini disambut dengan mengikut perkiraan tahun hijrah, bukan tahun Masihi.Program tamat pada jam 10.30 malam.

Di tanya mengapa di sambut mengikut tahun hijrah, Presiden KSS berkata " Adakalanya kita perlu mengubah persepsi masyarakat kampus. Kita di JKM KSS mahu menghapuskan gelora islamophobia dan juga mahu memastikan bahawa masyarakat kolej tidak lupa akan tarikh lahir masing-masing mengikut bulan Islam. "

Secara keseluruhannya, program ini berjalan lancar seperti yang dirancangkan. Tahniah dan syabas buat JKM KSS yang baru.



Persembahan gimik bertemakan basikal tua















Antara barisan JKM KSS 08/09

Persembahan Nasyid oleh Shoutul Mujahid

Penyampaian cenderahati kepada Pengetua

Pelajar pelajar yang lahir pada bulan Muharram


0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design