. Gaza Terus di Bom...di Mana Kita ??

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Sunday, January 18, 2009

Gaza Terus di Bom...di Mana Kita ??


Jelas...keganasan Israel laknatullah terhadap saudara-saudara seagama kita di Palestin semakin buas. Mereka mengetepikan suara orang ramai. Mereka mengetepikan suara PBB. Israel mengawal Amerika Syarikat, itu sahaja yang boleh diungkapkan lagi.

Begitu juga permasalahan yang berlaku. Kita disini hanya mampu berdoa, memungut derma dan berdemo sana sini. Tetapi, rakan-rakan dari Dunia Arab sendiri seolah-olah memekakkan telinga mereka. Kita lihat usaha kerajaan Bolivia untuk menghentikan dan memutuskan hubungan diplomatik dengan Israel, disambut baik oleh kerajaan Hamas. Mana perginya semangat seaqidah mereka ? Mengapa Mesir tidak membuka sempadan mereka untuk membolehkan bantuan dihulurkan ?



Apakah salah penduduk Palestin terhadap Israel ? Saya amat berharap agar dunia Arab bersatu untuk membantu Palestin.


Ya Allah ! Tidak pernah saya menyaksikan kezaliman sebuas begini !”, teriak Kayed Abu Aukal. Doktor di bilik kecemasan tidak percaya melihat apa yang tinggal pada syuhada Shahd umur 4 tahun, hanyalah saki baki cebisan daging yang masih melekat pada tulangnya.



Di saat kita sibuk makan dengan senang lenang, boleh bergembira dengan adanya Hot FM twisties Bingit, Anugerah Juara LAgu dan banyak lagi...Cukup sedih sekali kerana mereka ialah Umat Islam...tapi langsung tidak mempedulikan saudara seagama yang mungkin sebaya dengan mereka semua di Palestin...Yang langsung tidak punyai masa untuk bersuka ria..masa untuk bersenang lenang...

Kita...yang kebanyakannya mahasiswa...haruslah bangkit bersama-sama dan menunjukkan semangat kita terhadap Palestin...Perbanyakkan berdoa...menghulurkan derma...dan yang paling utama ialah MEMBOIKOT PRODUK AMERIKA DAN ISRAEL...

timbulkan rasa sensitif dalam diri anda semua...

0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design