. ::Bersedia di alam baru ::

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Friday, July 9, 2010

::Bersedia di alam baru ::


Assalamualaikum dan salam 1 syahadah =) alhamdulillah, saya sudah 6 hari berada di UTM Skudai dan setakat ini segalanya berjalan lancar. Urusan mengenai perpindahan kredit, pendaftaran subjek, kolej, kelab-kelab semuanya sudah diatur.

Satu perkara yang menarik sekali ialah sesi MTM ( Minggu Transformasi Mahasiswa) ini turut dapat diikuti oleh mahasiswa baru di UTMKL. maka, sesekali terlintas di fikiran saya untuk hanya ber MTM di sana sahaja. =)

Keadaan kolej yang tidaklah terlalu dekat dengan bangunan fakulti membuatkan saya terasa kekok. Maklumlah, 3 tahun bilik kuliah hanya 5 minit dari bilik. Terdapat 2 3 orang rakan saya yang mengambil kursus Aeronautik di KL tidak ditawarkan kursus yang sama di Skudai. Hanya 6 orang sahaja lepasan diploma yang terpilih. Saya sangat bersyukur terhadap Allah atas peluang yang diberikan ini.

Malah, untuk memperoleh anugerah dekan, hendaklah memperoleh 3.67 ke atas dan apabila dilihat dari kredit setiap mata pelajaran, menampakkan yang ianya agak sukar berbanding di KL.

Jangan Delete yer !!

Saya amat berharap agar kenangan saya, pengalaman, sahabat-sahabat, dan banyak lagi yang saya peroleh di UTM IC KL agar terus kekal dalam ingatan dan doa saya. Dan buat rakan-rakan di sana, saya juga berharap agar tali ukhuwah ini akan terus kekal hingga saya dipanggil ke bilik baru dan kekal - liang lahad.

Sekarang,sudah masanya untuk kita semua kembali ke kuliah.Maka saya pinta kepada kamu,awak, dan yang lain-lain untuk fokus pada kuliah. Kurangkan memikirkan tentang perkara yang agak remeh. Buat mahasiswa tahun 3 di UTMKL,ingatlah, bahawa keputusan peperiksaan semester 5 amat mempengaruhi samada anda layak untuk mengikuti bidang ijazah di UTM Skudai ataupun tidak.

Banyak sudah perkara ataupun aktiviti yang tidak saya catatkan di blog ini. program Mersik, Program Bersama PRS MRSM Muar, USR-UTM-YPM @ Dungun. InsyaAllah jika ada kesempatan, maka akan saya nukilkan di blog ini.InsyaAllah.



0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design