. Mersik Episode 2

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Sunday, June 13, 2010

Mersik Episode 2

3 pagi. ok, masa untuk bangun.mengeluarkan semua barang dari gudang.haha.terima kasih pada semua yang banyak bagi kerjasama untuk tolong angkat barang-barang. yang tak boleh blah, angkat beras !haha.pukul 4, ready to go. walaupun ada masalah sikit dalam hal kunci,tapi akhirnya semuanya beres seperti biasa.

rodzi yang gagah =) 3 pek beras tu...


pukul 5 pagi, tiba di LCCT. macam pelik gak la sampai awal giler. padahal gerak jam 7.50 pagi.sampai-sampai je, agak kelam kabut.terutama sekali mengenai nasib beras-beras dan barang-barang dari uitm . nak bawak semua ?? akhirnya keputusan yang dicapai, terpaksa tinggalkan. walaupun macam sedih gak la terpakse tinggalkan, tapi terpaksa.bukan apa, masing-masing dah berusaha angkat dari van uitm ke bilik,dari bilik ke bas,dari bas ke LCCT,last-last tak bawak.

barang-barang dari UITM yang banyak..tapi tak boleh bawak =)

xpe2, think positive !!!jap2..sebelum tu, ada berita yang sedikit mengecewakan. Kamera xboleh pakai !!!! memang kecewa.nak cas,tapi xmasuk2..hmmm...macam agak pelik,pergi tanpa kamera.bukannya gi padang UTM, gi Padang,Indonesia tuh...

macam-macam masalah di sana. nak check in ( betul ke check in )..punye la kelam kabut.kejap g sini,kejap g sane.agak pening gak la. last2,sume da setel, solat.makan kat Marry Brown ( walaupun xsempat minum teh die yang amat 'sejuk'....

imigresen sume..setel.tunggu yang lain,makan burger jap. ok..ready to fly...
LCCT - 0750
Padang - 0800


10 minit ? biar betul...kami bersangka baik terhadap Air Asia " mungkin salah cetak kot..." rupa-rupanya, memang sampai pukul 8 pagi.tapi,perbezaan waktu Padang-Malaysia ialah 1 jam.Dari atas, dapatlah lihat gunung-ganang,awan ( confirm la...) ...bila nak dekat sampai tu, siap boleh nampak ikan melompat-lompat dari dalam flight.subhanallah.asik!

tapi yang ni gambar awan la..bukan ikan..


sampai di Bandar Udara Minangkabau.Encik Noraimi cakap ,

dokek jo.kito poyi nogori sombilan jo


bermulanya kehidupan di indonesia. Kamar kecil, pria, antara perkataan pertama yang kami jumpa @ lihat di sana.Selesai imigresen, tunggu bas. Perkara pertama, beli barang. Shape(UTM) singgah kat kedai untuk beli air mineral. 6 ribu rupiah.convert ke RM, dalam RM2 la.biasa la,airport.

::Tom membuat liputan khas ::


Naik bas Universitas Andalas.Siap ada peraturan lagi naik bas.Tapi biasa la,awal-awal,agak serabut.banyak tempat duduk dipenuhi dengan beg-beg. baru dalam 10-15 minit naik bas, sudah macet ( jammed @ kesesakan lalu lintas). Rupa-rupanya,ada Pelumbaan Sepeda Tour De Singkarak. apa lagi,semua pun turun dari bas. ada yang berfoto-foto, ada yang melihat sendiri perlumbaan tersebut,ada yang mula mencari makanan,macam-macam lagi la. siap ada yang buat analisis lagi, batu-batu kat tepi jalan tu,kukuh ke tidak,apa komposisi semua,hebat-hebat..

namanya irwansyah.ingatkan driver..rupa-rupanya mahasiswa UNAND

jam 10 pagi, sarapan di Lamun Ombak. sana, tak panggil restoran.tapi panggil Rumah Makan. Makan Nasi goreng + teh hambar + teh manis. Alhamdulillah,rezeki.Kak Nab bagi merasa sikit Air Avocado. Manis !!!

ini tochai ( bukan nama sebenar)
ok, masa untuk ke Universitas Andalas. nanti la..episod 3 nanti sambung.hehehe.bukan apa..sebenarnya tunggu video dari amir...tapi baru upload 1..so..kene hold dulu =)



2 comments:

chipsmore said...

saya suke baca blog kamu..hehe :)
teruskan usaha anda!

fahimah said...

hehehehe... details ye cerita yg anda sampaikan.. bagus2.. hehehe.. :)

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design