. MERSIK episode 1

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Sunday, June 13, 2010

MERSIK episode 1

Jam 3.00 petang, saya tiba di pejabat kolej untuk mengambil kunci.bukan sahaja kunci saya,tetapi kunci untuk peserta-peserta lain juga. Mujur saudari Nabila Raihan turut hadir ke pejabat. Beliau membantu saya untuk menguruskan kunci untuk peserta wanita.

Petang itu juga, saya menghubungi Ustaz Nasir Masroom, abang @ adik kepada Encik Najib untuk mendapatkan kepastian mengenai rombongan dari manakah yang akan hadir pada malam ini.

jam 5 petang,masa untuk memilih bilik di APG.yes !!! hahaha.dapatkan maklumat dari mana-mana orang yang arif di ApG, untuk dapatkan perkhidmatan wireless terbaik. Petang itu juga, sempat pergi kedai buku. Buku Di manakah Kesilapan Kita karya Prof Dr Yusuf Qardhawi menarik minat saya. petang itu juga, sempat untuk pulang ke rumah untuk menjadi jutawan rupiah dan makan malam bersama keluarga.

jam 10 malam,rombongan peserta pertama dari UTM Skudai dan UMK tiba. Selesai memberikan kunci,masing-masing tidur. tidur di APG sangat best ! haha

esoknya..bangun...subuh,.,mandi...dalam pukul 8..kami semua bergerak ke kak ina station. sarapan di sana. Kemudian, sesi taklimat dari timbalan pengarah, saudari Umi Kalsom di Dewan Jumaah . Kemudian,bawa mereka pergi PSZ untuk online. jam 11.30 bersiap sedia untuk pendaftaran. hari ini kami diuji dengan pelbagai masalah. dewan jumaah secara tiba-tiba tak boleh digunakan, PA system yang tak dapat dipinjam dan sebagainya. Tetapi dengan pertolongan dari staf pejabat KSS seperti Abg Rustam,akhirnya semuanya selesai.


sarapan nasi lemak terbaik !!

preparation untuk pendaftaran


tengahari itu juga, kami pulang di blok untuk mengeluarkan barang dari van UITM yang membawa begitu banyak barang-barang bantuan seperti beras,biskut-biskut dan banyak lagi. boleh dikatakan,hampir penuh dibuatnya bilik saya itu.

Sesi LDK berjalan dengan lancar.menarik dan terhibur melihat mereka semua.masing-masing mudah mesra.Maklumlah,kebanyakannya pimpinan mahasiswa.hari ni,semua berjalan lancar.soal makanan,sudah diselesaikan.masa untuk berkemas dan bersedia untuk terbang !!


to be continued..


berkarya mengubah dunia ::

1 comments:

fahimah said...

sesi ice breaking sangat2 berkesan.. sebab tu rasa cam rapat je ngan peserta2.. siap ada adek badek g.. :)

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design