. Kembali Kepada Asas.. Itu Kunci Kejayaan

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Sunday, February 8, 2009

Kembali Kepada Asas.. Itu Kunci Kejayaan


Alhamdulillah,terima kasih Ya Allah...Mujurlah saya sempat berchatting sebentar bersama bekas-bekas pemimpin pelajar..Permasalahan soal akhlak dalam kampus kini semakin menular.Budaya- budaya yang kurang senang di lihat mata juga semakin sukar dikawal.




" bukan lagi dok terlalu sibuk dengan program ntah apa2 yang kononya grand "

- ungkapan ini amat saya sokong sekali. Ini kerana pendekatan kali ini, sama sekali saya melihat dari segi satu aspek - mementingkan dalaman. kIta tidak mahu sibuk menghidupkan dan menganjurkan program yang besar-besar tetapi dalam masa yang sama pengisian untuk makanan hati tiada.

" letakkan matlamat yg betul bila kita pegang jwtan. berjaya atau x tu bukan persoalan yg penting kita buat bersungguh2 atau x "

Jalan ini pasti berliku...
kerna aku tahu..
ada kejayaan di penghujungnya
akan ku redah dan harungi jalan ini
akan aku bangkit semula...
Pandulah diriku ini dengan iman...

ALLAHU AKBAR..







0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design