. Bile la agaknye.....

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Sunday, October 4, 2009

Bile la agaknye.....

setiap hari dok bace..bace ulang kali...ntah..tak tau sebab apa...tapi tetap nak bace jugak..sebab.......hmmmm. Mungkin ramai yang mengikuti perkembangan blog ini dari awal semakin pelik dengan post-post yang dihasilkan. entah,diri yang menulis turut hairan. Tidak mudah sebenarnya untuk membiasakan sesuatu selepas sesuatu. Boleh,tetapi memerlukan beberapa kaedah yang lebih berkesan.

huish.apela merepek ni...erm, ape-ape pun , trime kaseh kepada kamoo yang banyak menolong saya menangani situasi ini. Sebab mungkin kita pernah kerje sebulan bersame membuatkan keep in touch antara satu sama lain itu lebih dari dengan orang lain.Walaupun masih lagi sengal-sengal dengan perkara-perkara yang boleh menimbulkan kontroversi, mungkin pengalaman kamoo yang lama itu membuatkan kamu lebih redha.... Buat kamu,ya..saya akui..saya tidak mahu kehilangan kawan-kawan seperti kamu...semakin hari usia ini semakin tiba ke penghujungnya...

bile-bile mase saje penamatan tempoh semakin ketua itu akan berakhir...sebak,pilu,sedih semua bercampur di dalam diri ini...Banyak perkara yang saya belajar sepanjang tempoh setahun ini yang semakin hampir..seronok..itulah ungkapan yang secara luarannya...saya tidaklah sehebat mana,kadang-kadang tewas juga di medan ini...


tetapi, teruskanlah apa yang telah anda lalui sekarang, janganlah bersifat mudah putus asa dengan segala apa yang dilalui selama setahun ini..ingat,jangan jadikan generasi selepas kamu merasa seksa seperti maana yang kamu lalui...sedih...sebab tak dapat bekerja bersame2 lagi...video amar-amani itu pastinya membuatkan ramai tersenyum...sebab,banyak senda guraunya...

tak mahu tulis panjang-panjang..mata dah berair....

4 comments:

::NABILA RAIHAN :: said...

hmm..rasenye mcm paham je cte ni.
jgn nangis2..huhu..
btul la..berat hati nk tinggal bende2 ni sume.
tukar topik jap.tingat yg smlm tu.
tahniah !aura nk kawen smakin klihatan..huhu.dgn amar-amaninye. bak kate abg fauzi smlm.haha.jgn lupe jmput.ohoho..

ninie. said...

yeah..
makin lame makin trase..makin lame makin dekat..
perubahan..corak organisasi JKM xlame agy akan berubah..100% myb akan berubah..ehm! sape yg ade lg..sape yg xde...hope friendship yg kte adikbradik JKM da jalinkan ni akan kekal:)
plus..
rmai gk yg JKM2 kite nk suka akan lagu amar amani en press kite neh..haha...memory :)

::Aliffadhol:: said...

harap ramai yg ad dari xd...encik noraimi sayang ngan batch korg..mcm2 da bagi...die da bentuk dari awal lagi...nati utk next session senang..masing2 da ad pengalaman..so..keje tu btambah mudah sket...

tpi..kalo still nak 'memahat batu nisan'....hmmmmm

UMMU HAFSIN said...

salam. sejak akhir2 ni asek gune prkataan kamu je yek.. Hm... cam tgh trtekan jek, ptutla asik marah2 jek mggu nih...

okla 2, tension2 pon still bleh lg tulis post kt blog..ana dh innalillah....

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design