. Salah Faham Itu Menyukarkan....

MUtiara Kata

Saya Melewati Jalan ini Hanya Sekali,maka apabila saya berpeluang menggembirakan hati orang sekeliling saya,biarlah saya melakukannya sekarang.Jangan biarkan saya menunda apa yang sepatutnya saya lakukan, juga jangan biarkan saya mengabaikannya, mungkin saya tidak melewati jalan itu lagi ::





"Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya." - Hadith riwayat Muslim

Saturday, March 7, 2009

Salah Faham Itu Menyukarkan....

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, sudah masuk bulan Mac, dan selang beberapa hari kita akan menyambut Maulidur Rasul.Pelbagai pesanan sudah saya lontarkan kepada mereka-mereka dalam membentuk organisasi program yang mantap. Namun.....desakan itu memerlukan satu perubahan watak ( change of style ).

Ada yang mengatakan untuk mencapai kejayaan sesuatu program,ia adalah usaha pengarah.Namun, itu adalah secara kasar sahaja. Secara keseluruhannya, ianya melibatkan semua ahli dalam program itu. Namun, bagi saya, apabila saya mengatakan seseuatu gerak kerja program itu dan saya mengatakannya kepada pengarah program tersebut, bukanlah sama sekali ianya bermaksud saya tidak menghargai usaha-usaha AJK program yang lain.

Konsep yang mudah. Kejayaan sesebuah negara itu terletak pada kebijaksanaan Perdana Menterinya. Memang benar, bukanlah PM yang buat semua, tetapi secara kasarnya ucapan penghargaan itu disalurkan kepada PM. Bayangkan, sebuah syarikat asing terpaksa menangguhkan dulu ucapan penghargaannya oleh sebab tidak mendapat maklumat tentang Menteri yang sebenar yang terlibat. Bukankah ianya melambatkan ??

Janganlah kita bertindak terlalu manja. Semuanya hendak dipuji, semuanya nak terguris hati...sukarlah untuk melaksanakan sesuatu.Sekiranya berlaku krisis, maka usahakanlah perbincangan antara AJK dengan Pengarah Program. Elakkan permasalahan dalaman ini dihebohkan kepada sesiapapun yang luar dari AJK..tidak kira ianya mantan AJK dahulu ataupun tidak.

0 comments:

Post a Comment

 

Pengikut

© 2009 Free Blogger Template powered by Blogger.com | Designed by Amatullah |Template Design